Blog

Vergroot je kans op opdrachten, door je klanten te helpen om een keuze voor jou te maken. Neem zelf de regie over je aanbestedingen in de Infra-sector. Hoe je dat doet? Daar helpt deze e-paper je bij. Eerst gaan we kijken wat er aan de hand kan zijn en daarna gaan we op zoek naar

Continue Reading →

Hoe kun je je klant in twee A4-tjes overtuigen dat jij goed, beter of zelfs het beste kunt bijdragen in het bereiken van zijn doelstelling? Dat is de uitdaging waar leveranciers zich voor gesteld zien staan bij uitvragen gebaseerd op het BVP-principe in het bijzonder. Maar eigenlijk is dit de uitdaging in het algemeen. Daarom

Continue Reading →

Een ding staat voor mij vast: bedrijven besteden veel zorg en tijd aan hun bedrijfsactiviteiten. Aan de ene kant van het bedrijf wordt daarbij zorg besteedt aan het inkopen en aan de andere kant aan het verkopen. De activiteiten van een bedrijf op verkoopgebied en de inkoopactiviteiten van hun klanten overlappen elkaar echter grotendeels. Inkopen

Continue Reading →

Het gezegde is dat we slechts één zekerheid in het leven hebben. Best Value Procurement verandert daar niets aan. Wat we door het gezegde weten is dat we ‘niet alles weten’ en er dus onzekerheid is. Hoogstwaarschijnlijk zullen onvoorziene en onverwachte gebeurtenissen dan ook optreden. In de uitvoering van een BVP-project moeten we dus het onvoorziene

Continue Reading →

Prestatie-inkoop is een aanbestedingsvorm waarbij de opdrachtgever niet precies voorschrijft wat hij wil, maar een ingekaderde behoefte met doelstellingen gebruikt. De leverancier is tijdens dit traject de expert en hij weet het beste hoe hij een bepaald probleem kan oplossen binnen de grenzen van hun mogelijkheden. De opdrachtgever heeft juist als taak om los te

Continue Reading →

Bij Best Value Procurement staan prestaties centraal. Het gaat er juist om om de hoogste waarde tegen de laagste prijs te verkrijgen. Een compleet andere manier van werken dan bij traditioneel inkopen. Deze andere manier van werken brengt ook een andere insteek van rollen met zich mee. Zowel opdrachtgevers als opdrachtnemers moeten een ander spoor gaan

Continue Reading →

Een van de manieren om tot sterke prestaties te komen is door de Best Value Procurement aanpak te volgen. Deze inkoopfilosofie staat haaks op het traditionele inkopen. BVP is een revolutionaire manier van aanbesteden en leveranciersmanagement. De BVP-aanpak gaat uit van de meeste waarde voor de laagste prijs. Aanbieders krijgen de kans om hun expertise

Continue Reading →

De Best Value-aanpak verschilt van het traditionele inkopen. Traditionele inkoopmethoden leiden tot de opdrachtnemer met de laagste prijs. Binnen BVP zijn we juist op zoek naar de leverancier met de meest toegevoegde waarde. Voor alle sectoren In ons land wordt de Best Value-aanpak gebruikt in vrijwel alle sectoren. Zowel in de publieke als in de

Continue Reading →

Vaak komt het voor dat de beoordeling van de wekelijkse risico rapportage leidt tot discussies tussen opdrachtgever en opdrachtnemer. Daarom is het belangrijk om vanuit het oogpunt van samenwerking dit punt nog eens onder de aandacht te brengen. De beoordeling door de opdrachtgever moet gestoeld zijn op het feit of de opdrachtnemer doet ‘wat er in

Continue Reading →

Prestatie-inkoop lijkt een kunstje. Het tegendeel is waar. Prestatie-inkoop gaat om samenwerken. En een goede samenwerking is gebaseerd op: – gelijkwaardigheid; – vertrouwen; – en er op aan kunnen dat de ander zijn verantwoordelijkheid neemt en prestaties waarmaakt. Is dit niet het uitgangspunt van de samenwerking? Dan zal wantrouwen, opportunistisch gedrag en onzekerheid zijn intrede

Continue Reading →
Diensten

Wij werken samen met u aan de totstandkoming van een BVP-aanbieding voor uw klant.
Info aanvragen

Trainingen

Algemene trainingen op verschillende niveaus over de uitgangspunten van BVP.
Info aanvragen

Workshops

Onze workshops bieden ondersteuning op een specifiek vlak en zijn bedrijfspecifiek.
Info aanvragen